1. İşbu Üyelik Sözleşmesi (bundan böyle SÖZLEŞME olarak anılacaktır), Ekspar Otomotiv Bilişim Hizmetleri Lt. Şti. (bundan böyle Hasarliaraclar.com olarak anılacaktır) tarafından işletilen www. Hasarliaraclar.com internet adresinde ürün alımı veya satışı yapmak üzere yer alan tüm özel ve tüzel kişi ve kurumlar (bundan böyle KULLANICI veya ÜYE olarak anılacaktır) ile Hasarliaraclar.com arasında üye kayıt aşamasında yapılmıştır.
2. www.hasarliaraclar.com üyeliğiniz “üyelik formunu” eksiksiz doldurmanızın ardından aktif hale gelecektir. Bu forma aktarılan bilgilerin doğruluğunu üyelik isteğinde bulunan KULLANICI kayıtsız şartsız taahhüt eder. Üyelik başvuru formuna bilgi girişi yaparken, bilgi formunda istenilen hususların eksiksiz, doğru ve açık bir biçimde doldurulması zorunludur.
3. KULLANICILAR, işbu SÖZLEŞME'nin tamamını okuduklarını, içeriğini tamamıyla anladıklarını ve tüm maddelerini kayıtsız şartsız kabul ettiklerini ve onayladıklarını peşinen taahhüt ederler.
4. Bu üyelik ilişkisi sanal bir ortamda oluştuğu için, kullanıcının üyelik başvurusunun tamamlanması, başvurunun da aynı düzeyde, Hasarliaraclar.com tarafından kabulü ile ŞÖZLEŞME teşekkül etmiş olur. Karşılıklı hak ve yükümlülükler başvurunun kabulü ile yürürlüğe girer.
5. Hasarliaraclar.com, SÖZLEŞME'yi tek taraflı olarak değiştirme ya da tadil etme hakkına sahiptir. Hasarliaraclar.com, önceden bir bildirime veya her hangi bir kimsenin iznine ihtiyaç duymaksızın, Hasarliaraclar.com web sitesinin kullanım amacını, şeklini ve usullerini, özelliklerini, yapısını, fonksiyonlarını, içeriğini, verilen hizmetleri, değiştirebilir, sizden bilgi ve belgeler talep edebilir, Web sitesini iptal edebilir, işletilmesini askıya alabilir, sizin web sitesini kullanmanızı engelleyebilir. Teknik sebeplerden veya üçüncü kişilerin eylem ve işlemlerinden kaynaklanan sorunlar veya zorunlu sebeplerden dolayı da Hasarliaraclar.com mesul tutulamaz.
6. KULLANICILAR, www.hasarliaraclar.com içinde ürünlerini tanıtmak için kendilerine özel olarak hazırlanan sayfaları ve ön plan alanlarını kullanabilirler. Bu tip hizmetleri tercih eden üyelerimiz, bununla ilgili ayrıştırılmış ücretleri ödemek mecburiyetindedirler. KULLANICILAR’a tahsis edilen alanlarda mevzuatın gerektirdiği kullanıcı bilgilerinin güncel, tam ve doğru olarak bulundurulması sorumluluğu KULLANICILAR’dadır.
7. Aksi belirtilmediği takdirde, Hasarliaraclar.com ücretli hizmetler/servisler karşılığı alınacak ücretleri Türk Lirası olarak hesaplayacak ve tahsil edecektir. KULLANICILAR, Hasarliaraclar.com üzerinden gerçekleştirdikleri ticaretten, alım/satımdan kaynaklanabilecek tüm banka komisyonu, BSMV, KDV, ÖTV, vergi, pul, harç, vs. ödemeleri ilgili kurumlara yapmayı kabul ve beyan eder.
Hasarliaraclar.com, web sitesinin KULLANICILAR tarafından ne şekilde kullanılacağını, KULLANICILAR’ın birbirleriyle ne şekilde iletişim kuracaklarını, ne tür işlemlerin yapılabileceğini, bu işlemlerin ne şekilde yapılacağını, web sitesinin hangi fonksiyonları yerine getireceğini, içeriğin kapsam ve niteliğini belirlemeye, web sitesi üzerinden yapılacak alım satımlara ilişkin koşul ve sınırlar koymaya, istediği zamanda ve istediği şekilde bunları iptal etmeye, değiştirmeye ve web sitesinin işletilmesi için gerekli gördüğü tüm tedbirleri almaya tek başına yetkilidir. KULLANICI, Hasarliaraclar.com ‘un bu yetkisini kabul etmiş ve buna uygun hareket etmeyi taahhüt etmiştir.
8. www.hasarliaraclar.com siyasi amaçlı veya başkalarına saldırı amaçlı kullanılamaz. Hasarliaraclar.com, www.hasarliaraclar.com üzerinde hileli, siyasi ve dini amaçlı yanıltmaya yönelik eksik ve/veya yanlış beyanda bulunan ve/veya herhangi bir satın alma/satış işlemi gerçekleştiren kullanıcıların tek taraflı olarak herhangi bir onay gerektirmeden ve önceden uyarıda bulunmadan geçici ve/veya süresiz olarak üyelikten ihraç etme hakkına haizdir.
9. Yasalara aykırı ve genel ahlak prensibine uygun olmayan kişilik haklarına saldırı mahiyetinde ilan verilemez. Yasalara göre, suç sayılan bir eylem aracı olarak www.hasarliaraclar.com girdileri kullanıldığı zaman yasal mercilerden bir talep vuku bulursa, bu KULLANICI veya KULLANICILAR hakkında bilgiler gerekli yerlere istem doğrultusunda verilecektir.
10. Hasarliaraclar.com hiçbir sebep beyan etmeden istediği KULLANICILARIN üyeliklerine son verme hak ve yetkisine sahiptir.
11. www.hasarliaraclar.com’un iptal ettiği veya üyelikleri sözleşme maddeleri gereğince iptal edilen kullanıcıların üyelik bilgileri Hasarliaraclar.com tarafından saklanacaktır.
12. Üyelikleri, sözleşme maddeleri gereğince iptal edilen KULLANICILAR dışında, üyeliklerini iptal eden KULLANICILAR, Hasarliaraclar.com kullanıcı destek hattına başvurma suretiyle üyeliklerini yenileyebilirler.
13. Hasarliaraclar.com tüm iyi niyetine ve çalışmalarına rağmen, veri tabanına yapılabilecek saldırılar sonucu üyelik bilgilerinin kötü amaçlı kişilerin eline geçmesi ve bunların kötü niyetli kullanılması halinde doğabilecek sonuçlardan dolayı sorumluluk kabul etmez.
14. Hizmetin arzı ve gerekse üyelerin girdileri yönünden www.hasarliaraclar.com'a hiçbir sorumluluk yüklenemez. KULLANICILAR arasındaki hiçbir işlemde, Hasarliaraclar.com’un bizzat taraf olduğu özel anlaşmalar dışında, hukuki sorumluluk taşımaz.
15. İsim veya marka haklarına tecavüz şeklinde kullanım yapılamaz. Uygulaması ne şekilde olursa olsun haksız rekabet doğuracak kullanım yapılamaz. KULLANICI, web sitesini haksız rekabet yaratmak, diğer üyelere zarar vermek, rakiplerini zor duruma düşürmek, kara para aklamak amacıyla veya yasal olmayan, kanunen yasak, ahlaka aykırı mal ve hizmet işlemleri yapmak için kullanamaz. KULLANICI, web sitesi kanalıyla yapacağı her bir işlemin, ilgili hukuk düzeninin koyduğu ithalat, ihracat, gümrük, kambiyo, standartlar hakkındaki hükümler de dahil olmak üzere tüm mevzuata uygun olacağını, gerekli tüm izin ve ruhsatları alacağını, yasalara aykırı davranmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
16. Her türlü kullanım ve yazılımlarda telif hakları ve eser haklarına tecavüz edilmeyecektir. Her türlü telif hakkı ve insan hakları sorumluluğu üyeye aittir. Bu sebeple Hasarliaraclar.com‘a rücu kesinlikle mümkün değildir. Üye, Hasarliaraclar.com’un ve diğer üçüncü kişilerin fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemeyi, bu hakları kullanmamayı, kopyalamamayı, tescil ettirmemeyi, bu hakları dolaylı da olsa ihlal etmemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder. Üye, web sitesini sadece kendi ihtiyacı için kullanabilir. Web sitesini gelir elde etmek amacıyla veya başka amaçlarla başkalarına kullandıramaz.
17. www.hasarliaraclar.com üzerinden gerçekleşen işlemler ile Hasarliaraclar.com’un doğrudan veya dolaylı olarak herhangi bir bağlantısı olmamasından mütevellit, KULLANICILAR, www.hasarliaraclar.com’daki işlemlerden dolayı ortaya çıkabilecek her türlü anlaşmazlıklar ve akabinde bu anlaşmazlıkların yaratacağı her türlü iddia, talep veya hasar beyanlarından, Hasarliaraclar.com’un sahiplerini, temsilcilerini ve/veya çalışanlarını sorumlu tutmamayı, tazminat talep etmemeyi ve üçüncü kişi ve kurumlar tarafından kendisine yöneltilecek her türlü talepten muaf tutmayı işbu SÖZLEŞME'yi onaylayarak ve www.hasarliaraclar.com’a üye olarak peşinen kabul ve beyan eder. Hasarliaraclar.com sadece, kendisine sunulan bilgilere göre, sisteme dahil diğer üyelerin gerçekten var olduğuna kanaat getirdiğini ve bu nedenle bu kişilerin fiktif kişiler olmadığını garanti eder. Hasarliaraclar.com, Üye’yle diğer üyeler arasındaki ilişkiler nedeniyle hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz. Hasarliaraclar.com hiç bir şekilde, diğer üyelerin KULLANICI ile sözleşme yapacaklarını, iyiniyetli olduklarını, borçlarını ifa kabiliyetlerinin varlığını, borçlarının ifasını, beyanlarının doğruluğunu, işlem yapmaya yetkili olduklarını, verilen malların ayıpsız olacağını ve benzer diğer hususları garanti etmez. Hasarliaraclar.com, KULLANICI’nın gireceği hukuki ilişkilere tamamen yabancıdır ve bunlara ilişkin hiç bir sorumluluğu yoktur. Sorumluluğun tamamı KULLANICI’ya aittir.
18. Hasarliaraclar.com’un tamamıyla kontrolü dışında, internet kullanımından (elektrik kesintisi, donanım problemleri, alt yapı sorunları, doğal afetler, vs. gibi) dolayı birçok sorunlar yaşanabilir. Bu ve bunun gibi sebeplerden, Hasarliaraclar.com hiçbir şekilde sürekli, kesintisiz ve güvenli hizmet vereceğini garanti veya taahhüt edemez. Hasarliaraclar.com, web sitesini mevcut haliyle KULLANICILAR’ın kullanıma sunmaktadır. Sistemin kesintisiz işleyeceği veya belli kriter ve ihtiyaçları karşılayacağı yönünde hiç bir taahhütte bulunmamaktadır. Bu yüzden Hasarliaraclar.com, işbu sözleşme altında açıkça taahhüt ettiği hususlar dışında KULLANICILAR’a karşı hiç bir sorumluluğu yoktur. KULLANICI, sözleşmenin ihlal edildiği ve/veya kendisinin veya üçüncü kişilerin zarara uğradığı iddialarıyla veya diğer sebeplerle Hasarliaraclar.com hiç bir talepte bulunamaz.
19. Hasarliaraclar.com ve KULLANICI, hukuken tamamen bağımsız taraflardır. Bu iki bağımsız taraf arasında herhangi bir iş ortaklığı ve/veya işçi/işveren ilişkisi bulunmamaktadır.
20. Hasarliaraclar.com, yasal tebligat yollarının yanı sıra, işbu sözleşme kapsamında Üye’ye yapacağı bildirim, ihbar ve ihtarları elektronik haberleşme kanallarıyla (e-mail vs.) Üye’ye gönderebilir. Bu şekilde yapılan tebligatlar geçerli bir tebligatın tüm sonuçlarını doğurur.
21. İşbu sözleşme süresiz olarak düzenlenmiştir. Taraflardan her biri yazılı bir bildirimde bulunarak ve fakat bir süre tayinine gerek olmaksızın istediği zaman sözleşmeyi fesih hakkına sahiptir. Ancak, fesih bildiriminin Hasarliaraclar.com’a ulaştığı ana kadar satın alınmış olan üyeliklerden HASARLIARACLAR.COM Hasarliaraclar.com alacakları tam olarak ödenir. Peşin ödenmiş üyelik hizmetlerinden iade yapılmaz.
22. İşbu Sözleşme Türk hukukuna tabidir. Taraflar arasında işbu sözleşmeden kaynaklanacak uyuşmazlıklarda için İSTANBUL ADLİYESİ (ÇAĞLAYAN) Mahkemeleri ve İcra Daireleri münhasır yetkilidir. Bu uyuşmazlıklarda, Hasarliaraclar.com’un defter ve kayıtları tek ve kesin delil olacaktır. Taraflar, elektronik ortamda ve web sitesi üzerinden yada çağrı merkezi /telesatış tarafından gerçekleştirilen işlemlere ait, Hasarliaraclar.com tarafından alınmış, bilgisayar çıktılarının ve ses kayıtlarının da kesin delil niteliği taşıyacağı konusunda mutabık kalmışlardır
Yirmiiki (22) maddeden ibaret bu üyelik genel prensipleri aynı çerçevede tarafları bağlayıcı niteliktedir.
TARAFLAR;
İHALE PORTALI:
WWW.HASARLİARACLAR.COM
WWW.HASARLİARACLAR.COM.TR
WWW.ARACONARIMİHALESİ.COM
İŞVEREN : EKSPAR OTOMOTİV BİLİŞİM HİZ.LTD.ŞTİ.
ADRES : Atatürk Cad. Mahmut Torun Plaza No:54/7 Kat:6
Başakşehir- İstanbul
TEL : (0212) 485 25 73
İşbu Üyelik Sözleşmesi (bundan böyle SÖZLEŞME olarak anılacaktır), Atatürk Cad.Mahmut Torun Plaza No:54/7 Kat:6 Başakşehir- İstanbul adresinde bulunan EKSPAR OTOMOTİV BİLİŞİM HİZMETLERİ LTD.ŞTİ (bundan böyle İŞVEREN olarak anılacaktır,www.hasarliaraclar.com.,hasarliaraclar.com.tr,araconarimihalesi.com internet sitelerinin portalının sahibi ve yöneticisidir.) .www.hasarliaraclar.com internet adresinde ürün alımı veya satışı yapmak üzere yer alan tüm özel ve tüzel kişi ve kurumlar (bundan böyle SERVİS olarak anılacaktır
SÖZLEŞMENİN KONUSU
Taraflar arasında düzlenen bu sözleşmeye göre SERVİS, İŞVEREN tarafından hasarliaraclar.com internet sitesinde onarım ihalesine çıkarmış olduğu hasarlı araçlara onarım teklifi verecek ve en uygun onarım teklifini veren SERVİS, İŞVEREN in internet portalında bulunan,Sigorta Şirketleri tarafından Kasko veya Trafik sigorta sözleşmeleri ile teminat altına alınmış veya sigorta kapsamında olmayan ve herhangi bir kazaya karışmış olan bir aracın onarım işlerini üstlenecek; İŞVEREN ise sözleşme koşulları çerçevesinde SERVİS’e onarım bedelini ödeyecektir. Servis yetki belgesi bulunan markaları İŞVEREN e bildirmek ve sözleşme ile ibraz etmekle yükümlüdür.
SÖZLEŞME KOŞULLARI SERVİS’İN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
1: SERVİS, Onarım için teklif verdiği araç hasarını, azami özen ve dikkati göstererek, ulusal ve uluslararası standartlara uygun şekilde, onarmakla yükümlüdür. Araçta yapılan onarım ile ilgili talep hakları (özen borcu, parça garantisi, işçilik gibi) SİGORTACI tarafından münhasıran SERVİS’e karşı ileri sürebilir.
SERVİS teklif verdiği ve teslim formu ile teslim aldığı aracı, onarım süresi vaadine göre zaman geçirmeden onarmak ile yükümlüdür. Taahhüt verdiği gün içinde mücbir sebepler dışında aracın onarımını geciktiremez.
SERVİS ,SİGORTA araçlarında EKSPER, İŞVEREN, SİGORTA adına iş yaptığı için araç sahibinin başkaca isteklerini EKSPER, İŞVEREN, SİGORTA’ya bildirmek ile yükümlü olup maddi karşılığı olan durumlarda İŞVEREN’in onayını almak zorundadır.
2: SERVİS, onarım için teklif verdiği aracı bulunmuş olduğu servis veya otoparktan teslim alacaktır. Aracın ihalede belirtilen otopark , ekspertiz ,çekici veya başkaca belirtilen ücretleri olması durumunda bu ücretleri ödeyecek olup bunun dışında SERVİS herhangi bir bedel ödemeyecektir. Teslim alınan araçta teslim sonrası oluşabilecek her türlü maddi sorumluluk SERVİS e aittir.
3: SERVİS aracın onarımı için teklif vermeden önce aracı incelemek zorundadır. SERVİS, teklif vermekle aracı ve hasarını incelemiş olduğunu ve teklifinin araçtaki hasarın tümünü kapsadığını kabul ve taahhüt etmiş olacaktır. SERVİS teklif verdiği araç ile ilgili olarak sonradan tespit ettiği hasarlar olduğunu ileri sürerek bu tür sonradan ortaya çıkabilecek hasarlara ilişkin olarak İŞVEREN’e veya SİGORTA’ya, SİGORTALI’ya,ARAÇ SAHİBİ ne rücu edemez. Teslim alınan aracın Eksper tarafından parça tedarikleri yapılmasına istinaden servisin vaad ettiği onarım süresi başlayacak olup, SERVİS parçalar gelene kadar araç için çalışma yapabilecektir.
4: İŞVEREN, SERVİS’in kendisi veya görevlendirilen şirket elemanına SERVİS’in gerekli gördüğü tüm hallerde, aracı gösterme ve kontrol ettirme hakkını kabul etmek ve gerekli izni vermek veya verdirmek ile yükümlüdür. SERVİS tarafından hasar tespiti sırasında, ihale ilanında yazılmayan fakat tespitte gördüğü fazla hasar veya ekstra onarım gerektiren durumu SERVİS, İŞVEREN’e teklif vermeden önce bildirmek zorunda olup, bildirmediği takdirde, teklif sonrası bu beyanı ileri süremeyeceğini ve sonradan aracın kazası ile ilgili tespit edilenler dahil araçtaki tüm hasarları verdiği teklif dahilinde onaracağını kabul ve taahhüt eder.
5: SERVİS, aracın onarımı sırasında SİGORTA EKSPERİ, İŞVEREN YETKİLİSİ, ARAÇ SAHİBİ’nin veya yetkilendirdiği kişinin aracı görmek istemesi durumunda aracı göstermek ve onarım hakkında bilgi vermek zorundadır. SERVİS, parça beklenildiği durumlarda bunu online olarak ivedi İŞVEREN’e bildirmek zorundadır.
6: Araç üzerindeki hasar onarımının bitmesini müteakip SERVİS, aracın tüm kontrollerini yapacak, mevcut onarımın pasta cilasını yapacak, gerekli durumda rot balans ayarını yapacak, aracı yıkatacak ve aracı teslim edecektir. SERVİS, onarım yapmış olduğu araca yapılan iş ile ilgili olarak, parça yıpranması, kaza ve darbe hariç olmak üzere 5 yıl onarım garantisi verdiğini kabul ve taahhüt etmektedir. SERVİS bu 5 yıllık onarım garantisine ilişkin olarak müşteriye ARAÇ SAHİBİ’ne garanti belgesi vermeyi kabul ve taahhüt eder.
7: SERVİS, aracın onarımının tamamlanmasından sonra teklifte belirttiği onarım bedelini gösterir ayrıntılı faturayı İŞVEREN’e kesecektir. SERVİS’in ihalede kendi kullanıcı adı ve şifresi ile verdiği teklif SERVİS’in sorumluluğundadır. SERVİS, ihalede verilen teklifin haricinde İŞVEREN’e bir fatura ibraz edemez. Onarım sırasında kendisine gönderilen yedek parçalar haricinde bir parça kullanamaz. SERVİS, sadece EKSPER, İŞVEREN onayı ile parça alımı yapabilir ve bu parçalar ile onarım yapabilir.
8: SERVİS onarım yaptığı aracı, kurumsal saygınlık ve güveni zedelemeyecek şekilde, iyiniyet kurallarına uygun olarak ve müşteri memnuniyeti çerçevesinde teslim edecektir.
9: SERVİS,İŞVEREN in ihalede bildirilen süre içinde (bu süre SİGORTACI’nın ,EKSPERİN VE İŞVEREN in onayının alınması halinde uzatılabilecektir) aracın onarımını yapmakla yükümlüdür. SERVİS, bu konuda durumun gerektirdiği her türlü dikkati ve özeni göstermemesi, onarımı geciktirmesi, gerekli yedek parçanın tedariğini takip etmemesi veya onarımı gerektiği gibi gerçekleştirmemesi halinde bu nedenden dolayı İŞVEREN’in , SİGORTA’nın veya ARAÇ SAHİBİ’nin uğrayacağı zarardan sorumlu tutulacaktır.
10:
SERVİS, onarımı tamamlanmış aracın teslimi sırasında Teslim Belgesini veya SİGORTA’nın, EKSPER’in veya İŞVEREN’in isteyeceği İbra ve Temlik belgesini ARAÇ SAHİBİ’ne imzalatmadan araç teslimini gerçekleştirmeyecektir.
Taahhüt Belgesi ile Teslim, İbra ve Temlik Belgesi’ndeki imzaların geçerliliğinden SERVİS sorumludur.
Araç teslim Belgesini almadan SERVİS’in aracı teslim etmesi durumunda tüm sorumluluk SERVİS’e aittir.
11:
Onarım sırasında araç üzerinde SERVİS in bilgisi dahilinde mülkiyet değişikliği söz konusu olmuşsa, SERVİS bu durumu, alacağı kimlik ve adres bilgileri ile birlikte İŞVEREN’e bildirecek ve SİGORTA, EKSPER veya İŞVEREN tarafından verilecek cevaba göre hareket edecektir.
12:
SERVİS, servis istasyonunda sigorta işlemleri ile ilgilenmek, SİGORTA, İŞVEREN, ARAÇ SAHİBİ veya EKSPER ile irtibatta bulunmak, sigortacılık işlemlerini yürütmeye yetkin bir temsilci bulundurmak ve bu kişinin ismini ve değişiklik halinde bu değişikliği İŞVEREN’e bildirmek zorundadır.
13: SERVİS mutabık kalınan hallerde ve markalarda araç için parça tedarik yapılması konusunda uygun organizasyon yapabilir. Bu durumda SERVİS, bu işlemleri, EKSPER veya ARAÇ SAHİBİ’nin ile yapacak ve ücretini onay verenden talep edecektir.
14: 1.SERVİS, onarım amacıyla teklif verdiği aracın ihalesinin bitim zamanından sonra ihalede bildirilen süre içinde içinde aracı onarmak ile yükümlüdür. Eğer SERVİS, onarım işini yapmak istemez veya zamanında aracın onarımı için teslim almaz veya teslim alınan aracın onarımına başlamaz ise İŞVEREN’in borcun yerine getirilmemesinden ya da gereği gibi yerine getirilmemesinden dolayı uğradığı zararlara ve her türlü sair müspet ve menfi zararlarına ilişkin hakları baki olmak üzere, teklif rakamının %50 si kadar cezai şart ödemesi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
2.SERVİS, aracın onarımına başlamış ve yarıda bırakmış ise İŞVEREN’in borcun yerine getirilmemesinden ya da gereği gibi yerine getirirlmemesinden dolayı uğradığı zararlara ve her türlü sair müspet ve menfi zararlarına ilişkin hakları baki olmak üzere, İŞVEREN’ in belirlediği aracın sağlam yürür vaziyette güncel piyasa raiç bedelinin %50 sini cezai şart olarak ödemek ile yükümlüdür. SERVİS in aracın piyasa raiç bedeline itiraz hakkı yoktur. Bunu peşinen kabul eder.
3.Bu durumlarda aracın iadesi sırasında kendisine email veya mesaj ile bildirildiği halde aracı teslim etmeyen SERVİS, hiçbir ihtara ve yazıya gerek kalmadan aracın sağlam yürür vaziyette piyasa raiç bedeli kadar cezai şart bedeli ödeyeceğini kabul eder. SERVİS, teslim sırasında teslim alandan teslim edildi yazısı almak zorundadır. Aracı teslim alan araçtan parça söküldüğü için teslim belgesi imzalamaz ise SERVİS, sökülen parçaların orijinal fiyatının 2 katı cezai şart bedeli ödemeyi peşinen kabul eder. İŞVEREN’in borcun yerine getirilmemesinden ya da gereği gibi yerine getiririlmemesinden dolayı uğradığı zararlara ve her türlü sair müspet ve menfi zararlarına ilişkin hakları bakidir. SERVİS, aracın teslimi sırasında araç için masraf etmiş dahi olsa çekici ücreti, otopark ücreti, ekspertiz ücreti, söküm ücreti, onarım ücreti, yedek parça takım ücreti gibi hiçbir konuda hiçbir ücret talep edemez.
4.Onarım sonrası araç tesliminde SERVİS Araç Teslim Belgesi ile vermiş olduğu araç için ihalede teklif verdiği onarım bedelinin haricinde İŞVEREN ‘den herhangi başkaca bir ücret talebinde bulunamaz. Aracı teslim sırasında SİGORTALI veya SİGORTA’dan her ne nam altında olursa olsun herhangi bir bedel talep edemez.
5.Onarım bedeli, araç için SERVİS’in online vermiş olduğu teklif rakamıdır. Bu tarihten sonra meydana gelebilecek döviz kurundaki değişiklikler ve işçilik ve parça fiyatlarına gelen zamlar hiç bir şekilde İŞVEREN, SİGORTALI ve SİGORTACI’dan talep edilemez.
6.SERVİS, tedarik sırasında gelen parçayı kontrol ederek teslim alır; parçanın hatalı, kırık veya bozuk olması durumunda iade eder. Onarım sırasında SİGORTA veya EKSPERİN tedarik ettiği parçaların kırılması veya bozulmasından SERVİS sorumludur.
7.SERVİS aracın onarımı sırasında araçta başkaca yapılması gereken bakım veya onarım işlemlerini ARAÇ SAHİBİ’nin veya SİGORTALI nın istemesi durumunda gerçekleştirebilir. Bunlar için İŞVEREN’den veya SİGORTACI’dan başkaca bir bedel talep edemez.
8.Bu maddede ve sözleşmenin diğer maddelerinde düzenlenen cezai şartlar, SERVİSİN sözleşmeye aykırılıklarından, borcu yerine getirmemesinden ya da gereği gibi yerine getirmemesinden ya da başkalarına zarar vermesinden ve benzeri sebeplerden dolayı İŞVEREN’in uğradığı zararlara ve her türlü sair müspet ve menfi zararlarına ilişkin İŞVEREN’in haklarından bağımsızdır. Birinin talep/tahsil edilmiş olması, diğerini talep hakkını ortadan kaldırmaz.
9.Sözleşmeye aykırılık durumunda İŞVEREN varsa kesin teminatı irad kaydetmeye yetkilidir. İŞVEREN ayrıca dilerse sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetmeye yetkilidir.
15: SERVİS onarım için verdiği teklifi aracın onarımının bitiminden 15 gün içinde İŞVEREN’e faturalandıracak ve sonrasında İŞVEREN’ den 15 gün içinde ödemesini alacaktır. Sigorta harici bireysel müşterilerin onarım gören araçlarında SERVİS ödemesini ARAÇ SAHİBİ nden alacaktır.
16: SERVİS, EKSPAR OTOMOTİV BİLİŞİM HİZ.LTD.ŞTİ bünyesinde yapılan bu hizmetin ve ticari faaliyetlerinin tüm isim, telif, proje, tasarım ve buluşun EKSPAR OTOMOTİV BİLİŞİM HİZ.LTD.ŞTİ ‘ne ait olduğunu ve bunun ile ilgili bir kopyalama, benzer faaliyet içinde hareketlerde bulunamaz. SERVİS, sistemin tüm yasal ve koruma haklarının tescil edildiğini peşinen kabul ve beyan eder.
17: SERVİS, SİGORTALI’dan hiçbir suretle senet, çek v.b teminatlar alamaz.
18: 1.İŞVEREN ile SERVİS olarak çalışmak isteyen firma, işyerine sorumluluk sigortası yaptırmak veya başka bir teminat sağlayarak bunlara ilişkin belgeleri başvuru esnasında İŞVEREN’e ibraz etmek ile yükümlüdür. Onarım sırasında işyerinde oluşabilecek yangın, kaza, yıkım, hırsızlık gibi durumların sonucunda onarım için teslim alınan araçta oluşabilecek zarar ve ziyanlarda aracın İŞVEREN’in belirlediği aracın sağlam güncel piyasa raiç bedeli üzerinden işlem yapılır. SERVİS’in aracın piyasa raiç bedeline itiraz hakkı yoktur. Bunu peşinen kabul eder. Cezai şartların ödenmesi ya da talep edilmesinin İŞVEREN’in ayrıca araca ilişkin bu zararları talep ve tahsil etmesine engel teşkil etmediğini SERVİS kabul ve taahhüt eder.
2.SERVİS onarım için kendisine getirilen aracı, onarım, gözetim ve deneme aşamalarında karşılaşılacak her türlü riske karşı sigorta ettirmekle yükümlüdür. Ayrıca 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nu (Değişik: 17.10.1996-4199/35 md.) 104. Maddesi gereği kendilerine bırakılan motorlu araçların tümünü kapsamak üzere esasları Hazine Müsteşarlığı’nın bağlı bulunduğu Bakanlıkça tespit edilecek bir zorunlu mali sorumluluk sigortası yaptırmaya mecburdur.
19: SERVİS tüm bu işler çerçevesinde Resmi kurumlarca yayınlanacak kanun, yönetmelik, genelge, tebliğ çerçevesindeki gerekli şartları uygulamak veya SİGORTA’nın istediği bir yeterlilik belgesini temin etmek zorundadır.
Rüşvetin Önlenmesi
SERVİS, rüşveti yasaklayan yürürlükteki yasa ve yönetmeliklere uygun davranmayı taahhüt etmekte ve yöneticileri, çalışanları, bağlı ortaklıkları, temsilcileri, taşeronları veya onun adına hareket eden üçüncü tarafların da bu tür eylemlerde bulunmalarını yasaklayan politikalar oluşturduğunu ve uyguladığını kabul etmektedir.
İŞVEREN’ İN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
20: İŞVEREN, SERVİS’lere karşı adil ve tarafsızca ihale ortamı oluşturmak ile yükümlüdür. İhale sonrasında aracın teslimi için gerekli ortamı ve belgeleri sağlayacaktır. Onarıma başlanacak araç için SERVİS’in gerek parça tedariğinde gerekse onarım esnasında irtibatta olacağı EKSPER’in irtibat bilgilerini verecektir.
21:
İŞVEREN onarım sırasında işin zorluk derecesine göre oluşabilecek aksilik ve aksama durumlarında SİGORTA, SİGORTALI ve EKSPER arasında tarafların zarar görmemesi adına iyi niyetli arabuluculuk görevi üstlenecektir.
Ödemenin yapılabilmesi için, SERVİS dosyanın sonuçlanması için gerekli tüm belgeler ile ‘’ Teslim, İbra Ve Temlik Belgesi, Fatura ‘’ yı teslim etmiş olması şarttır.
SERVİS’in hesap numarası değişikliği olması durumunda bunu İŞVEREN’e bildirmek zorundadır.
22:
Hasarlı araçların üzerinden değiştirilmek üzere çıkan parçalar SİGORTACI adına SERVİS tarafından Onarımı takip eden 15 (onbeş) gün süre ile, muhafaza edilecek ve bu süre içinde SİGORTACI’nın yetkili kıldığı kurum ve kişilerce gerekli görülen parçalar iade alınacaktır. Bunun aksi davranışlarda SİGORTA’nın İŞVEREN’e belirttiği bedeli İŞVEREN, SERVİS’e ödenecek onarım bedeli tutarından iade alınmayan parçalara ilişkin sovtaj (hurda) bedelini düşme hakkına sahiptir. Onarım bedelinin ödenmiş olması durumunda İŞVEREN ayrıca bu bedeli servisten talep edebilecek ve SERVİS’e başka işlemlere ilişkin yapılacak ödemelerden kesinti yaparak tahsil edebilecektir. SERVİS, bu hususu peşinen kabul ve taahhüt eder.
DESTEK HİZMET YÖNETMELİĞİ’NE UYUM
Taraflar, sözleşme hükümlerinin 29459 sayılı Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine tabi olduğu konusunda mutabık kalmışlardır.
23: 1.SERVİS;
29459 sayılı Sigortacılık Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik ve sair mevzuat hükümleri kapsamında SERVİS , bu sözleşme hükümleri kapsamında sunduğu hizmetleri “EKSPAR OTOMOTİV BİLİŞİM HİZ.LTD.ŞTİ” adına sunduğunu ve “Destek Hizmeti Sağlayıcılarında Aranan” teknik şartları sağladığını,
Mevzuata, bu sözleşme şartları ile kendisine verilen talimatlara uygun hareket etmek, görevlerini iyi niyet ve dürüstlükle yürütmek ve İŞVEREN’e doğru bilgi vermekle yükümlü olduğunu,
Bu sözleşme sebebiyle temin ettiği bilgi ve belgeleri bu sözleşme hükümleri doğrultusunda yükümlendiği işin yapılması haricinde hiçbir surette kullanmayacağı, tüm bilgi ve belgeleri ticari sır olarak saklayacağını, yetkisiz erişimi, imhayı, suistimali ya da kaybı engellemek amacıyla makul teknik ve organizasyonel güvenlik tedbirleri kullanarak güvenli bir yerde muhafaza edeceğini, 3. Kişilere doğrudan ya da dolaylı olarak açıklamayacağını, bu bilgi ve belgelerin SERVİS’in kusuru sebebiyle zarar görmesi, bu sözleşmede yükümlenilen işin yapılması amacı dışında kullanılması ve/veya 3. Kişilerle paylaşılması halinde İŞVEREN’in doğrudan ya da dolaylı olarak uğradığı zarardan sorumlu olacağını,
Herhangi bir gizli bilginin yetkili kişiler dışında bir kişiye ifşa edildiği ya da yetkili kişi dışında birinin zilyetliğinde olduğu bilgisini alır almaz durumu derhal karşı tarafa yazılı olarak bildirecek ve doğacak zararı azaltmak için gerekli önlemleri alacağını,
İŞVEREN’in belirli aralıklarla SERVİS’in yeterli teknik donanıma, mali güce, insan kaynağına, tecrübeye ve 29459 sayılı Sigortacılık Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik ile TEDARİKÇİ’ye yüklenen şartları haiz olduğuna ilişkin denetleme yapma, belge ve bilgi talep etme hakkına sahip olduğunu; İŞVEREN tarafından talep edildiği taktirde, güncel ve doğru bilgi ve belgeleri İŞVEREN in incelemesine sunmakla yükümlü olduğunu, gayrikabili rücu kabul, beyan ve taahhüt eder.
2.SERVİS, İŞVEREN ve SİGORTA ve SİGORTALI hakkında bu sözleşme ile ilgili veya sözleşmenin ifası dolayısıyla öğrendiği, taraflar arasında gizli olduğu bildirilsin ya da bildirilmesin tüm bilgileri gizli veya ticari sır olarak kabul etmeyi ve bu bilgileri, yasal zorunluluklar hariç İŞVEREN tarafının yazılı izni olmadan, üçüncü kişilere vermemeyi, açıklamamayı, kamuya duyurmamayı ve istihdam ettiği yardımcı kişilerin de bu hususa uymalarının sağlanması için gereken her türlü önlemleri almayı veya bu şekilde sonuçlanacak davranışlardan kaçınmayı kabul ve taahhüt eder.
3.Gizli bilgi tüm hizmet tür ve ürünlerini; İŞVEREN tarafından gizli olduğu bildirilen ve bildirilmeyen her türlü bilgiyi, İŞVEREN in iştigal ettiği her türlü iş (bunların keşfi, icadı, araştırılması, geliştirilmesi, imali ve satışı dâhil), süreç veya genel ticari faaliyetler (satış maliyetleri, kar, fiyatlandırma metotları, mali tablolar, organizasyon yapısı ve personel listesi dahil) ile ilgili her türlü bilgiyi ve bu madde kapsamında aksi belirtilmedikçe İŞVEREN’in bilgi kaynaklarına/sistemlerine (bilgisayar, iletişim ağı, her türlü iletişim aracı dahil) erişim yoluyla doğrudan yada dolaylı yolla elde edilen yazılı veya sözlü bütün bilgi veya verileri sayılanlarla ve süreyle sınırlı olmamak kaydıyla kapsamaktadır.
4.Sözleşme’nin her türlü tadili Tarafların yazılı mutabakatı ile mümkündür. Sözleşme’nin herhangi bir hükmünün sona ermiş ya da geçersiz hale gelmiş olması ya da daha sonra sona erecek ya da geçersiz hale gelecek olması durumunda, Sözleşme’nin genel geçerliliği bu durumundan etkilenmeyecektir. Geçersiz hale gelen hüküm gerekli hallerde tarafların karşılıklı mutabakatı sonucunda ve yasaların izin vereceği sınırlar içinde taraflarca imza altına alınacak ek yazılı bir Protokol içerisinde düzenlenecek yeni bir hükümle değiştirilecektir. Bir değişiklik yapılması için yazılı bir mutabakat sağlanıncaya kadar her iki Taraf da bu sözleşmenin, üzerinde mutabık kalınmış son şekline uygun olarak hareket etmeye devam edeceklerdir.
5.Destek Hizmetleri Yönetmeliği içerisinde Genelge, Yönetmelik veya herhangi bir resmi yazı ile değişiklik yapılması halinde (bu değişiklikler 4054 sayılı rekabetin korunması hakkındaki kanuna aykırı olmamak şartıyla) Taraflar, Yönetmelik hükümlerine uyum konusunda gerekli çalışmaları karşılıklı yapmayı, bilgi ve belgeleri temin etmeyi gayrikabili rücu beyan, kabul ve taahhüt ederler.
SÖZLEŞMENİN SONA ERMESİ
24: Sözleşme imzalandığı tarihten itibaren BİR YIL için geçerlidir. Sözleşmenin bitiminde taraflardan biri aksine bir durum belirtmedikçe sözleşme bir yıl uzatılmış olacaktır. Ancak İŞVEREN işbu sözleşmeyi dilediği zaman herhangi bir sebeple ya da sebep göstermeksizin tek taraflı fesih etme veya sözleşme haklarını dondurma ya da SERVİS’i ihaleye almama hakkına sahiptir.
25: İŞVEREN, bu sözleşme hükümlerine uymayan veya İŞVEREN, SİGORTALI, SİGORTA, EKSPER hakkında kamuoyu ve müşterilere olumsuz yönde yanıltıcı ve kötüleyici söylentiler aktaran ve rekabet kuralları ve kanununa aykırı davranan SERVİS’e karşı herhangi bir önel vermeksizin her zaman tek taraflı olarak sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir. İŞVEREN, ayrıca her türlü menfi ve müspet zararların ve cezai şartların tazmin ve tahsili için gerekli müracaat haklarına sahiptir.
26: SERVİS mevzuata ve sözleşme şartlarına göre kendisine verilen talimatlara uygun hareket etmek, görevlerini iyiniyet ve dürüstlükle yürütmek ve taraflara doğru bilgi vermekle yükümlüdür.
SERVİS, sunduğu hizmetler nedeniyle temin ettiği bilgi ve belgeleri sözleşmede belirtilen amaçlar dışında hiçbir şekilde kullanamaz, üçüncü kişilerle paylaşamaz.
SERVİS, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi uyarınca; İnsan hakları, çalışma standartları, çevre ve yolsuzlukların önlenmesi hususunda belirlenen 10 adet ilkeye uygun davranmayı taahhüt eder.
27: İşbu sözleşmeden doğacak her türlü uyuşmazlık için İSTANBUL ADLİYESİ (ÇAĞLAYAN) Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.